Hoe werken we?

Organisaties (in Westland bijvoorbeeld gemeente Westland, Vitis Welzijn, Perspectief, GGZ Delfland en Jeugdformaat) melden deelnemers bij ons aan. De mensen geven aan dat ze mee willen doen en een steuntje in de rug goed kunnen gebruiken. Ook zijn ze bereid, voor zover ze hiertoe in staat zijn, zelf de handen uit de mouwen te steken.

Onze vrijwilligers gaan met de mensen in gesprek. Ze luisteren goed, formuleren samen met de deelnemers een heldere wens en maken samen een plan.

Vervolgens bekijken we dan wie nodig zijn om het plan uit te voeren en wie materialen of diensten willen sponsoren. Dan gaan we aan de slag!

Meedoen als

• Aanmelder

Naast de organisaties die nu al mensen bij ons aanmelden kunnen bijvoorbeeld ook kerken en scholen fungeren als aanmelder voor Kleine ingrepen, Mooie gevolgen. Wilt u meer weten over de stichting en haar werkwijze, neem dan vooral contact met ons op.

• Vrijwilliger

Vrijwilligers zetten zich onder meer in als intaker, klusser, kunstenaar, structuuraanbrenger, vormgever nieuwsbrief etc. Geïnteresseerd? Vragen? Een goed idee? Laat het ons weten! Wij nodigen u graag uit voor een gesprek.

• Ambassadeur

U staat achter ons werk en wilt ons ondersteunen door ons werk onder de aandacht te brengen van gemeenten, professionals, kerken, scholen, bedrijven, kunstenaars. Wij gaan graag met u het gesprek aan hoe we dit in de praktijk op een leuke wijze kunnen vormgeven.

Ton op de fiets

Vrijwilliger Ton op weg naar een klus.

“Het effect van Kleine ingrepen, Mooie gevolgen op het leven van betrokkene is steeds weer verbluffend”

“Het is fantastisch om te zien hoe je mensen met een kleine ingreep kunt helpen en kunt zien hoe leuk het is om zelf of met hulp van anderen dingen op te knappen. Dit zichtbare resultaat stimuleert hen om verder te gaan met een zowel letterlijk als figuurlijk opgeruimder leven”.

Vrijwillger knapt kastje op

Vrijwilliger Linda knapt een kastje op.

Stichting KiMG
Contactpersoon: Wilma Tangel